Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

W rozporządzeniu określono wymogi dotyczące:

1. Promocji prowadzonej przez OPP, polegającej na publicznym zachęcaniu do przekazania 1 proc. podatku – w formie „audiowizualnej, wizualnej i dźwiękowej”. Takie materiały promocyjne muszą zawierać informację o treści: „Materiał promocyjny został finansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych”. Rozporządzenie określa jak długo taki komunikat powinien się ukazywać, w na jakiej powierzchni itd.

2. Programów komputerowych umożliwiających podatnikowi PIT przekazanie 1% podatku organizacji pożytku publicznego. Muszą one zawierać informację o treści: „Program ten umożliwia swobodny wybór i przekazanie 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej organizacji pożytku publicznego”.

W przypadku materiałów promocyjnych i programów komputerowych, na których nie uda się zamieścić tak długich informacji (np. z powodu rozmiaru), OPP zamieszcza informację: „Sfinansowano z 1% podatku”.

Zgodnie z § 5 rozporządzenia: „Promocja prowadzona przez organizacje pożytku publicznego, polegająca na publicznym zachęcaniu do przekazania 1% podatku, której prowadzenie rozpoczęło się przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymagań w nim określonych, może być prowadzona po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 1 miesiąc od dnia wejścia w życie rozporządzenia.”

Za nieprzestrzeganie przepisów grożą kary przewidziane w ustawie o działalności pożytku publicznego. OPP, które nie będą informować, że materiały promocyjne zostały sfinansowane z 1% oraz organizacje i inne podmioty, które nie zamieszczą stosownych informacji o możliwości (lub jej braku) swobodnego wyboru OPP w programach komputerowych do rozliczania PIT – podlegają karze grzywny do 1000 zł. 

 

Opracowała na podst. informacji zawartej http://poradnik.ngo.pl/wiadomość/1925041.html:

Karolina Furmańska
Doradca dla organizacji pozarządowych