Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

3a- nie podjeżdżania autobusów pod krawężniki chodnika na przystanku autobusowym
- niesłyszalnych komunikatów głosowych wewnątrz autobusu
- stosowanie obniżenia (przyklęku) autobusu na każdym przystanku, jak to się dzieje w innych miastach europejskich
- utrudnionego dostępu do rozkładów jazdy na przystankach autobusowych.

W ponad godzinnej życzliwej rozmowie udało się wypracować rozwiązania oczekiwane przez niepełnosprawnych pasażerów MZK.

4aZwiększamy ciągle tabor autobusowy o nowoczesne pojazdy - mówi dr Jerzy Wolski, Dyrektor MZK. - I chociaż dziś już połowa taboru jest dostosowana do współczesnych wymogów to oczekiwany skutek poprawy, jakości obsługi pasażerów osiągniemy, gdy stare autobusy zastąpimy nowymi. Nastąpi to już w 2018 roku, ale do tego czasu będziemy starali się godzić nasze możliwości z oczekiwaniami pasażerów, a szczególnie osób starszych i niepełnosprawnych. Choć tabor jak to wspomniałem mamy coraz nowocześniejszy to najważniejszym elementem jego obsługi SA ludzie. Będziemy prowadzili rozmowy z kierowcami oraz kontrolerami, aby ich przekonać, że każdy zadowolony pasażer jest istotny dla naszej załogi.

2aUczestnicy spotkania dostrzegali poprawę funkcjonowania obsługi komunikacji miejskiej w porównaniu do lat poprzednich, a szczególnie ważne jest to, że wszelkiego rodzaju interwencje i głosy krytyki są załatwiane na bieżąco. Przed zajezdnią MZK zaprezentowano nowoczesny autobus, który poprzez obniżenie wejścia i rozłożenie specjalnej platformy ułatwiał wsiadanie i wysiadanie z autobusu.

Oczekujemy - mówi Pani M. Jośko - że dostępna dla wszystkich przyjazna komunikacja miejska w naszym mieście przyczyni się do potwierdzenia tezy o Jeleniej Górze, jako mieście bez barier.