Logo Karkonoskiego Sejmiku Osób niepełnosprawnych

Pociąg spe­cjal­ny Piast Ślą­ski pro­wa­dzo­ny paro­wo­zem Tkt48-18 z Jawo­rzy­ny Ślą­skiej i Wro­cła­wia na Para­dę Parowozów

Szanowni Państwo,

W dniu 2 maja 2015 roku w Wolsztynie już po raz 22-drugi odbędzie
się Parada Parowozów - jedna z największych i najstarszych imprez
poświęconych lokomotywom parowym…

Chcąc godnie i na odpowiednim poziomie uczcić i jednocześnie
uświetnić to wydarzenie, Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w
Jaworzynie Śląskiej oraz Przewozy Regionalne dla wszystkich tych,
którzy kochają parowozy i dla tych, którzy mają to jeszcze przed
sobą, przygotowały nie lada wydarzenie!

O godzinie 06:43 z Jaworzyny Śląskiej do Wolsztyna (przez Wrocław
Nadodrze, Żmigród, Rawicz i Leszno), wyruszy POCIĄG SPECJALNY
„PIAST ŚLĄSKI” - lokomotywa TKt48-18 oraz dwa wagony serii
Bmnopux (tzw. piętrusy).

Najserdeczniej zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w tym
niecodziennym wydarzeniu.

Szczegółowe informacje na naszej stronie:
http://muzeumtechniki.pl/pociag-specjalny-piast-slaski-2-05-2015

Trochę historii naszego jedynego sprawnego na Dolnym Śląsku parowozu:

Lokomotywy tej serii zostały zaprojektowane w 1948 roku przez Centralne
Biuro Konstrukcyjne Taboru Kolejowego w Poznaniu. Pierwsze egzemlarze
trafiły do produkcji w 1950 roku. Parowozy TKt48 zostały
zaprojektowane jako pojazdy o możliwie najszybszym rozruchu z myślą o
obsłudze linii podmiejskich w rejonie dużych aglomeracji – m.in.
Warszawy, Katowic, Poznania oraz Trójmiasta. Lokomotywa TKt48-18
pochodzi z tzw. pierwszej serii produkowanej w Zakładach Metalowych Im.
Józefa Stalina w Poznaniu (dawniej HCP).

Do dziś zachowały się 34 lokomotywy serii TKt48. Jedynie dwie z nich,
TKt48-191 z Chabówki oraz TKt48-18 z Jaworzyny – wciąż są „pod
parą”. Nasz parowóz TKt48-18 pochodzi z tzw. pierwszej serii
produkowanej w Zakładach Metalowych Im. Józefa Stalina w Poznaniu
(dawniej HCP). W ciągu swojej przeszło 40 letniej służby TKt48-18
stacjonował m.in. w parowozowniach w Warszawie Wschodniej,
Tłuszczu, Nasielsku czy Jeleniej Górze. Ostatecznie, w 1994 roku,
parowóz trafia do Jaworzyny Śląskiej. Od 2010 roku lokomotywa
znajduje się w zbiorach Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku. W
tym roku, po wieloletniej, intensywnej eksploatacji, parowóz został
przeznaczony do remontu. We wrześniu 2013 roku rozpoczął się
pierwszy etap prac – dot. podwozia lokomotywy, a w 2014 remont kotła.
Prace prowadzone były przy finansowym udziale Ministerstwa Kultury i
Dziedzictwa Narodowego RP.

Więcej informacji na naszej stronie www.muzeumtechniki.pl oraz
stronie naszego parowozu www.tkt48.pl
  Dziś po  raz pierwszy po remoncie głównym- wyrusza historycznym
pociągiem do Wielkopolski aby godnie reprezentować kolejowy Dolny
Śląsk.

ROZKŁAD JAZDY

JAWORZYNA ŚLĄSKA 6:43
  Wrocław Nadodrze 8:18 / 8:48
  Rawicz 9:49 / 10:34
  Leszno 11:01 / 11:21
  WOLSZTYN 12:23 WOLSZTYN 18:20
  Leszno 19:29 / 19:51
  Rawicz 20:19 /21:02
  Wrocław Nadodrze 21:58 / 22:28
  Jaworzyna Śląska 00:04

Katarzyna Szczerbińska-Tercjak

Ul.Towarowa 4, 58-140 Jaworzyna Śląska
www.muzeumtechniki.pl  telefon 692-407-806
plakat Wolsztyn