Apel do premier Beaty Szydło

ObywateleDlaDemokracjiDrodzy uczestnicy i uczestniczki akcji,
Jeśli chcecie okazać solidarność z naszymi koleżankami i kolegami, którzy stali się obiektem nienawistnych ataków, podpiszcie apel do  premier Beaty Szydło, w którym zwracamy się o podjęcie zdecydowanych działań w ich obronie. Nie zostawiajmy ich samych. Postawmy wspólnie tamę nienawiści i agresji. Podpisy pod apelem WYŁĄCZNIE organizacji pozarządowych zbieramy do wtorku, 8 marca do godz.15.00 za pośrednictwem strony  bit.ly/1QpAbDw

Czytaj więcej...

Nowy zastępca prezesa zarządu PFRON

Tomasz MaruszewskiZ dniem dzisiejszym minister rodziny, pracy i polityki społecznej, Pani Elżbieta Elżbieta Rafalska powołała na stanowisko zastępcy prezesa zarządu PFRON ds. finansowych Pana Tomasza Maruszewskiego.

Dlaczego warto współpracować w ramach klastra?

klaster lodkaW Polsce idea klastrów społecznych cieszy się coraz większą popularnością. Liczne pokazują, że współpraca różnych sektorów: samorządu, organizacji pozarządowych i przedsiębiorców przynosi korzyści każdemu z nich. Klaster jest siecią współpracy lokalnych podmiotów ekonomii społecznej w celu stworzenia przewagi konkurencyjnej i wdrażania innowacyjnych rozwiązań na rynku.

Klaster jest czymś w rodzaju społecznego koła zamachowego, dzięki któremu każdy coś zyska, np. spadek bezrobocia osób niepełnosprawnych lub osób wykluczonych społecznie czy mniejsze zasiłki, wizerunek społeczny i korzystny produkt czy usługę, większy dochód i pozycję na rynku społeczno-komercyjnym.

Wspólnym zyskiem będzie dobrze skomponowany wizerunek wszystkich uczestników klastra. Każdy partner będzie miał takie same zyski z projektu. Dla jednych może być to tzw. miękki zysk, czyli uzyskanie lepszego wizerunku firmy czy instytucji, dla drugich liczyć się będzie tylko strona ekonomiczna.

Czytaj więcej...

Z życia parlamentu europejskiego

Dziś o traktacie z Marrakeszu - czyli ułatwienie dostępu do kultury i sztuki dla inwalidów wzroku. 

W ślad za licznymi petycjami Europarlament wezwał dzisiaj (3.02.2016) państwa członkowskie do ratyfikacji Traktatu z Marrakeszu. O co w nim chodzi?

Czytaj więcej...

PLUSY I MINUSY DWORCA KOLEJOWEGO W KATOWICACH

Ułatwienia i bariery na dworcu kolejowym

Po oddaniu wyremontowanego dworca kolejowego w Katowicach do eksploatacji pojawiło się wiele zastrzeżeń co do dostępności obiektu dla osób niepełnosprawnych. Półtora roku od zakończenia przebudowy postanowiliśmy sprawdzić poziom dostosowania obiektu pod kątem osób poruszających się na wózku.

Modernizację katowickiego dworca PKP rozpoczęto w maju 2010. Wraz z przebudową dworca, Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonały przebudowy instalacji infrastruktury dla osób niepełnosprawnych. Modernizację stacji ukończono 31 sierpnia 2013 roku.

Istnieją dwa główne wejścia na dworzec, jedno od ulicy 3-go Maja (plac Szewczyka), drugie od Placu Andrzeja. Oba wejścia są udostępnione dla osób z dysfunkcją ruchu. Po obu stronach obiektu, przy kasach brakuje obniżonego pulpitu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i o niskim wzroście. Pomimo dużej odległości pomiędzy kasjerem a mną komunikacja odbyła się bez przeszkód m.in. dzięki dobrej jakości urządzeń dźwiękowych. Przy kasach znajduje się informacja dotycząca procedury uzyskania wsparcia pracownika dworca. Jednakże komunikat ten jest mało zauważalny. W holu głównym znajduje się punkt oczekiwania na asystenturę pracownika dworca. Aby uzyskać potrzebną pomoc należy zatelefonować pod podany numer lub wysłać e-maila, z co najmniej z czterdziestogodzinnym wyprzedzeniem. W dniu podróży należy oczekiwać na pomoc pracownika dworca w oznaczonym miejscu. Z holu głównego, od placu Szewczyka, na perony prowadzi z jednej strony ruchoma platforma (schody ruchome??) a z drugiej podjazd. Chcąc wejść do tunelu od Placu Andrzeja musimy skorzystać z platformy przyschodowej, obsługiwanej przez pracownika ochrony dworca. Platforma ta porusza się niezbyt dobrze, prowadnica platformy jest źle wyprofilowana. Przemieszczając się przy jej pomocy czułem się niestabilnie i mało komfortowo.

Chcąc udać się na perony tunelem od Placu Andrzeja mamy do dyspozycji platformy przyschodowe. Niestety, nie udało mi się z nich skorzystać. Samodzielnie nie byłem w stanie rozłożyć platformy a po wezwaniu pracownika nikt się nie pojawił. Lepiej sytuacja wyglądała w drugim tunelu, gdzie zainstalowane są windy. Jednakże samodzielne wjechanie do nich jest niemożliwe, ponieważ nie byłem w stanie otworzyć drzwi ani dłużej przytrzymać przycisku umożliwiającego mi wjazd na górę. Do wszystkich tych czynności niezbędna była mi pomoc innych osób.

Kolejnym etapem wizytacji dworca było dostanie się z peronu do pociągu. Do starszych składów mogę wjechać na wózku przy pomocy wyciąganej platformy, obsługiwanej przez kierownika pociągu. Podróżować mogę jedynie w przejściu, gdyż do przedziału prowadzą zbyt wąskie drzwi. W nowszych typach pociągów np. Elf mogę wjechać do przedziału. Pociągi te mają oznakowane wejścia wyposażone w platformę i dostosowane wagony.

Oznakowanie dworca jest mało czytelne. Długo musiałem zastanawiać się, którędy prowadzi droga do toalety dla osób niepełnosprawnych. Dzwonek przywołujący pomoc jest mało widoczny. Drzwi do toalety są niefunkcjonalne dla osób niepełnosprawnych i ich opiekunów a automat wrzutowy na monety jest zamontowany za wysoko. W środku toaleta spełniała kryteria niezbędne do korzystania z niej przez osobę z deficytem ruchu.

Punkty usługowe znajdujące się w holu głównym są przyjazne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Z łatwością kupiłem gazetę i zjadłem hamburgera.

Infrastruktura obiektu ogólnie jest przyjazna osobom niepełnosprawnym. Jednakże w wielu aspektach niezbędna jest pomoc innych osób. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest możliwość skorzystania z pomocy pracownika dworca i spotkania się z nim w wyznaczonym miejscu i terminie. Bez pomocy z zewnątrz nie byłbym w stanie samodzielnie poruszać się po dworcu PKP.

Piotr Konieczyński

autor porusza się na wózku inwalidzkim

 DSCN4383DSCN4385DSCN4394DSCN4407DSCN4421DSCN4429

Fot. Ilona Raczyńska

 

Inwestycja za 70 mln. euro

Remont katowickiego dworca kolejowego kosztował ponad 70 milionów euro. Nowa hala ma prawie 6 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni, znajduje się w niej 31 punktów handlowych, 49 kamer monitoringu, dziewięć kas i dwa punkty obsługi podróżnych oraz inteligentny system zarządzania obiektem. Na perony, które zyskały nowe zadaszenie, prowadzą ruchome schody.

Inwestorami tej spore inwestycji były PKP S.A. i NEINVER Polska. Szacują, że rocznie dworzec odwiedza około 12 milionów osób. Każdej doby przez stację Katowice Osobowa przejeżdża 520 pociągów.

Nowy blog Poseł Lidii Geringer de Oedenberg zatytułowany Śródziemnomorska droga śmierci

Szanowni Państwo, przekazuję informację o ukazaniu się nowego bloga Poseł Lidii  Geringer de Oedenberg zatytułowanego ŚRÓDZIEMNOMORSKA DROGA ŚMIERCI NA POCZĄTKU LUTEGO BR. ŚRÓDZIEMNOMORSKI CMENTARZ POWIĘKSZYŁ SIĘ O TRZYSTU DESPERATÓW, POSZUKUJĄCYCH LEPSZEGO ŻYCIA W BOGATEJ EUROPIE. ZWŁOKI TOPIELCÓW MORZE WYRZUCAŁO NA BRZEG LAMPEDUSY JESZCZE TYDZIEŃ PO TRAGEDII. W 2014 R. W PODOBNYCH DESPERACKICH REJSACH ZGINĘŁO OK. 3500 OSÓB. PRZEMYTNICY NIE DBAJĄ O TO CZY ICH „PASAŻEROWIE” DOTRĄ DO CELU. NIELEGALNE REJSY STAŁY SIĘ TAKŻE KANAŁEM PRZERZUTOWYM DLA… DŻIHADYSTÓW Z „EUROPEJSKĄ MISJĄ”.

Cały tekst dostępny jest m.in. na platformie natemat.pl pod następującym adresem:
http://lgeringer.natemat.pl/134867,srodziemnomorska-droga-smierci

Apel Prezydenta

Treść w załączniku.

Hiszpańskie fiasko zaostrzania praw autorskich

Pod koniec 2014 r. w Hiszpanii wprowadzono prawo nakazujące internetowym wydawcom informacyjnym zapłatę za każdą publikowaną przez nich treść. Nawet za tę, która świadomie była udostępniona za darmo. Sęk w tym, że ci, którzy wylobbowali tę zmianę, teraz chcą jej cofnięcia.

Hiszpańskie Stowarzyszenie Wydawców Gazet (AEDE) przekonało tamtejszych legislatorów, do przyjęcia rygorystycznego antypirackiego prawa, nakazującego wnoszenie obowiązkowych opłat przez media internetowe zamieszczające na swoich stronach linki do zewnętrznych artykułów, ich fragmentów czy nawet tytułów. Kara, jaka grozi za nieprzestrzeganie nowego prawa może sięgać... 600 tys. euro. Fundusze pozyskane w ten mają zasilić zagrożonych internetowym serwisem informacyjnym - hiszpańskich wydawców dzienników papierowych.

Czytaj więcej...

Wpływ TTIP na europejską energetykę i przemysł

Bariery taryfowe między USA a UE już teraz są dość mocno ograniczone i średnio wynoszą 3 proc. Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) będzie miało zatem największy wpływ na obciążenia “pozataryfowe” - czyli limity, formalności administracyjne, normy sanitarne, techniczne i in., które szczególnie dla europejskich MŚP na amerykańskim rynku stanowią często bariery nie do pokonania.

Na zlecenie parlamentarnej Komisji Przemysłu ITRE powstał ciekawy, niemal 120-stronicowy raport przygotowany przez ekspertów z firmy doradczej Triple Consulting, zawierający ocenę wpływu TTIP na europejski rynek energetyczny i produkcję przemysłową. Prezentacja raportu: tutaj.

Analitycy korzystali z dostępnych opracowań i opinii specjalistów branży energetycznej, zbierając dane “na własną rękę”, gdyż oficjalne dokumenty dotyczące negocjacji są niedostępne, a same rozmowy związane z umową toczą się za zamkniętymi drzwiami.

Jak przedstawia się obecny bilans handlowy między UE a USA?

Czytaj więcej...

Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

3 grudnia, to Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych - święto ustanowione przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 1992 roku.  Celem obchodów jest przybliżenie społeczeństwu problemów osób niepełnosprawnych, czyli tych u których występują ograniczenia w prawidłowym funkcjonowaniu spowodowane obniżeniem sprawności fizycznej lub psychicznej, albo nieprawidłowościami w budowie i funkcjonowaniu organizmu oraz pomoc we włączeniu tej grupy społecznej w życie Społeczne. Obchody Dnia są również okazją do zwiększenia świadomości publicznej o korzyściach płynących z integracji osób niepełnosprawnych w każdym aspekcie życia społecznego, gospodarczego, kulturalnego i politycznego. Ważną tematyką obchodów są bariery architektoniczne.

Czytaj więcej...

Szukasz czegoś?

Pobierz Najnowszą Gazetę w PDF!

Kliknij aby pobrać gazety Tu i Teraz w wersji PDF

 

radiokson

Otrzymuj informację o Nowościach!

Regulamin
* - Zapisując się na newsletter - oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Karkonoski Sejmik Osób Niepełnosprawnych (KSON) z siedzibą przy ul. Osiedla Robotnicze 47a, 58-500 Jelenia Góra, jako administratora danych osobowych, w celu realizacji działalności statutowej KSON.

Pozostałe Projekty

Porady i Spotkania

Porady Prawne:

Masz pytanie lub problem, który wymaga porady. Zapraszamy do siedziby KSON. Darmowych porad udzielają;

  • Radca Prawny Bernadetta Baszak
  • Radca Prawny Mateusz Nowak
  • z dziedziny odszkodowań komunikacyjnych - biegły sądowy Jerzy Wojtas

Porady Psychologiczne:

  • Psycholog - Pani Ewa Knychas

 

Asystent Rodziny:

Poradnictwo z zakresu:

  • Problematyki Rodzinnej (problemy materialne, opiekuńczo-wychowawcze),
  • Pomocy Społecznej (świadczenia pieniężne i niepieniężne),

W każdy poniedziałek i czwartek w godzinach: 9.00 - 14.00 - Alicja Mroczkowska.

W sprawie konsultacji prosimy o kontakt z biurem KSON. Telefon 75 75 24 254, Telefon/fax - 75 75 23 183. Email: info@kson.pl

Porady Mediatora:

Kontakt: mediator.jeleniagora@gmail.com lub tel. 75 75 24 254, Telefon/fax - 75 75 23 183. Email: info@kson.pl

Uwaga: Osoby poszukujące pracy!

Uprzejmie informujemy Państwa, że istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych porad psychologa - doradcy zawodowego. W trakcie kilku indywidualnych spotkań zbadamy Pańsywa predyspozycje zawodowe i określimy ścieżkę rozwoju zawodowego, dodatkowo udzielimy informacji o aktualnej sytuacji na rynku pracy (oferty pracy, kursy, szkolenia itp.).

Kontakt: